Het goed managen van een accountantskantoor is jaar op jaar een uitdaging naast het werk als accountant of fiscalist.
Bent u ( of met een collega ) op zoek naar een manier om de performance van uw managementteam te toetsen en naar een hoger level te brengen (middels leerstof en bovenal praktijkgerichte cases), dan is deze masterclass een aanrader.
APK-analyse : Ontdek met onze sterkte en zwakte analyse waar jullie management staat op 18 aandachtsgebieden (managementtaken en vaardigheden) en ontvang hierbij gerichte adviezen en tips.
Interactief : U leert ook van de praktijkervaringen van uw medecursisten.
Vaardigheden : Naast gerichte kennis doet u ook een aantal managementvaardigheden op zoals effectiever en rendementsgericht vergaderen.
Als cursist of incompany : deelname kan alleen of met een collega, maar u kunt deze masterclass natuurlijk ook incompany laten plaatsvinden.
Essentiële managementtaken en vaardigheden worden gedefinieerd, uitgelegd, geplaatst op de praktijksituatie van het kleine tot middelgrote accountantskantoor en kunt u toetsen op uw eigen kantoorsituatie.
Dilemma's waar het managementteam voor staat :
►Managementtaken komen naast het bestaande werk als accountant of fiscalist.
► Hebben we wel de competenties in huis voor alle managementtaken?
►De aanvulling "van onderaf" is beperkt.
►Denkbeelden van jongeren over werken en werkbeleving zijn duidelijk anders.
►Persoonlijke belangen en wensen in het MT versus het groepsbelang (conflictgevoelig).
►De transitie naar een adviesgerichte organisatie blijft achter door de werkdruk en oude routines.
► We vergaderen niet efficiënt.
►Het is te veel en te vaak ad hoc management wat we doen.
APK-analyse op 18 aandachtsgebieden :
► Kennis van alle managementtaken en de verdeling hiervan op uw kantoor.
► Sterkte en zwakte analyse van het managementteam.
► Het stimuleren van het nemen van verantwoordelijkheid onder werknemers.
► Effectiviteit van de besluitvorming.
► Vertalen van strategiedoelen naar concrete actieplannen met piketpaaltjes.
► Rendement van het vergaderen – Vergadervaardigheden en technieken.
► HRM beleid ; van functieprofielen tot de verzuimaanpak.
► Het kantoor verdienmodel – kantoorrendement ( benchmarks ).
► De aantrekkingskracht van het kantoor op potentiële nieuwe medewerkers.
► De koers ; autonoom groeien, overnames of verkoop van het kantoor.