Leidinggeven op het accountantskantoor kent vooral de laatste jaren de nodige uitdagingen (Te weinig "handjes", toegenomen werkdruk, corona / thuiswerken, automatisering, gebrek aan opvolging, meer dynamiek in de klant (advies)vraag versus de competenties van de medewerkers, etc.) Tegelijkertijd sta jij als leidinggevende voor de taak te handelen naar goed en duidelijk inzicht. In deze 8e editie gaan we ook in op de ervaringen die deelnemers hebben opgedaan in de coronatijd. Wat ging goed en waar liep je vast en welke blijvende leerervaringen als leidinggevende neem je mee uit deze tijd ?
Dit 4 daagse event is een bewezen succesvolle masterclass voor iedere leidinggevende die zijn of haar methodieken wil aanscherpen, een spiegel wil worden voorgehouden, tips en nieuwe technieken wil leren en bovenal ook wil leren van de ervaringen van medecursisten.
4-daagse masterclass:
Groei en balans in leidinggeven.
Dilemma's waar leidinggevenden op het
accountantskantoor voor staan :
►We hebben veel harde werkers maar zonder ambitie.
► Ben ik wel doeltreffend genoeg met mijn manier
van leidinggeven.
►Een team opbouwen lukt niet, veel medewerkers
houden uit eigen bescherming werk vast.
►Er wordt met de klant "veilig" gesproken over het
eigen kennisveld en te weinig over "moeilijke"
adviesdiensten, ( gemiste omzetkansen ).
►De transitie naar een adviesgerichte organisatie
blijft achter door de werkdruk en oude routines.
►Ik ben een conflicten oplosser, een brandweerman.
► Hoe ga ik om met kritiek op mijn leiderschap?
► Hoe motiveer je medewerkers die thuis online werken ?
► Na de corona ; meer sturen op output dan op aanwezigheid,